Socialpolitisk Forening Co-præsenterer på CPH:DOX

Socialpolitisk Forening og Marc Trensig, kunstneren bag projektet Fuck the Poor (ej billedet) – er Co-presenters på Årets dokumentar filmfestival CPH:DOX – dels på temaet ‘Megatrends Polarised’, dels på filmen ‘Demonstration. Efter visningen af ‘Demonstration’ d. 16/11 lægger Lotte Andersen (landsstyrelsesmedlem i Socialpolitisk Forening og studieleder for Socialfaglig og Pædagogisk efter- og videreuddannelse ved Professionshøjskolen Metropol) op til debat om hvordan et værk som Demonstration er relevant i en dansk kontekst: Er de seneste års reformindsats et quixotisk korstog, hvor vi faktisk skaber flere udsatte og fattige i kampen for bevarelse af den danske velfærdsstat? Efterfølgende vil den dansk-spanske kunstner, Marc Trensig, som har iklædt hjemløse i Spanien og Portugal og senest i Danmark knaldrøde ‘Fuck the Poor’-t-shirts, tale om sin provokerende debatskaber af et projekt.

ØKONOMISK ULIGHED OG DEMOKRATI

Siden finanskrisen i 2008 er uligheden eksploderet i de vestlige lande, både økonomisk og politisk. I USA kan ingen partier blive enige, og i Europa vokser de yderliggående partier sig stadig stærkere. Er den voksende ulighed en trussel mod demokratiet? Læs mere om temaet Polarised og de 8 film her: http://cphdox.dk/category/polarised

og filmen demonstration og arrangementet d. 16/11 her:

Marc Trensig på Rådhuspladsen København, maj 2014.