Inspiration til den næste praktiske dag i foreningen

(sponsoreret indhold)

Trænger jeres forenings faciliteter til en kærlig hånd? Læs med her!

Mange foreninger holder en fælles arbejdsdag en gang eller mere om året, både for at vedligeholde faciliteter og udearealer, men også for at komme hinanden ved på en anderledes måde. Man taler sammen på en anden, når man svinger en pensel samtidig og man opdager nye sider af fællesskabet, når man sammen skal bygge nyt eller virkelig have ordnet en stor forårsrengøring ude og inde.

Det giver også nyt liv i foreningen, når man laver grobund for nye aktiviteter i fremtiden – en bålplads, en legeplads til børnene eller renovere et område, der giver ny energi og livskvalitet for alle medlemmer fremover. Vi bringer derfor idéer til nye tiltag, I kan kaste jer over på næste arbejdsdag i foreningen.

En fryd for øjnene – året rundt!

En have eller større grønne arealer er ofte hjertet i et fællesskab – det er her børnene leger og hvor fællesspisning og hygge foregår på de lune sommeraftener. Men i de andre, mere udfordrende årstider, kan “udenfor” desværre godt blive glemt.

Plant derfor planter, der gør haven indbydende året rundt – for eksempel evigtgrønne buske som taks og buksbom, eller grønne “jungleagtige” planter såsom hostaer. Og sørg for at der er et væld af forårsblomster, der springer frem hvert forår! Her finder du bl.a. krokus på lager, som du nemt kan plante ud. De trofaste løgplanter kommer med et farvevæld år for år, og kræver blot at du husker, hvor de står, så de ikke bliver gravet op igen!

Grobund for nye aktiviteter uanset vejr

I kan også have brug for rum i haven, der sørger for at I altid kan være ude uanset om det forårsregner eller efterårsblæser. Har I stor glæde af bålpladsen eller at sidde og spise ved borde og bænke, bør I overveje af bygge en pavillion med åbne sider eller et halvtag ud fra eksisterende hus, der giver ly for regn og vind. I kan også bygge et kuppel-drivhus med trekantede træelementer, som også kan være helt eller delvist dækket til – det giver både ly og charme til haven, og måske endda jeres egne tomater og agurker.

Denne type mindre byggeprojekter kræver oftest ikke andet end skruemaskiner og håndværktøj, men det skal siges at en kap- eller geringssav er dog så godt som uundværlig, når der bygges med brædder og træmoduler. Særligt når det kommer til produktionen af en masse ens elementer til et kuppeldrivhus-kontruktion eller til en stolpekonstruktion. Find den bedste kap geringssav her – så har foreningen også gjort en genial investering til fremtiden, da den smarte sav vil gøre mange praktiske projekter meget lettere!